piątek, 22 września 2017

DJ, MP3 i DVD, czyli skróty do nauki alfabetu

W środę przeprowadziłam ciekawą lekcję z uczniem klasy IV. Mają teraz akurat naukę alfabetu, czyli How do you spell your name? itd. Zauważyłam, że nauczenie alfabetu nie zawsze jest łatwe dla uczniów w tym wieku, ale pomogą na pewno skrótowce! Już tłumaczę, o co chodzi.


Lekcję warto zacząć od nauki piosenki ABC:


Dzieci w szkole podstawowej znają odpowiednio dużo skrótów typu DJ, PC i BBC, aby za pomocą tego, co już im znane poćwiczyć literowanie (ale mi się zrymowało) ;)

Ćwiczymy! Nauczyciel dyktuje skróty, dzieci piszą, a później omawiamy nieznane im skróty. Muszę przyznać, że dzieci nie znają wszystkich podanych przeze mnie skrótów, ale są one w tak zwanym "obiegu" i prędzej czy później dzieci się na nie natką. Zaskoczyło mnie na przykład, że uczniowie w tym wieku, nie wiedzą, czym jest CD (czy już się nie stosuje tych płyt?), ale znają np. FBI (z filmów). Natomiast PS to oczywiście Playstation, a nie żadne post scriptum ;) 

Podaję zaproponowane przez ze mnie skróty:
- DJ
- DVD
- CD
- FBI
- MP3
- MTV
- NSA
- NHL
- NBA
- EU
- TV
- PC
- ATM
- PS
- UN
- WWW
- BBC
- CNN
- USB
- DIY
- ID
- GMO

- PR
- SOS
- BC
- AD
- p.m.
- a.m
- e.g.
- MD
- BRB
- JFK
- BNB
- PSP
- USA
- UK
- SD

Umiecie rozszyfrować powyższe skrótowce? A może znacie jeszcze jakieś inne skróty? To dopiszcie proszę w komentarzu.

Skrót to po angielsku abbreviation, natomiast skrót do przejścia to shortcut.

A na koniec - ciekawa historia 6-letniego chłopczyka, który brał udział w Spelling Bee :) Spelling Bee to konkurs literowania dla dzieci.
Enjoy!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz